Viera kontra Mládež

01.05.2016 10:41

Keď sedím v triede cez hodinu v škole na voľnej hodine, tak mi to nedá aby som nenapísal pár viet k dosť obchádzanému problému a síce vzťahu mládeže k ich viere. Čomu vlastne verí dnešná mládež? Pri pohľade počas prestávok a hodín v tom mám rýchlo jasno:

1.      miesto – elektronika (je jedno či tablet, mobil, notebook, pc...)

2.      miesto – omamné a povzbudzujúce látky.

3.      miesto – idealizovaná postava.

4.      miesto – móda ako životný štýl.

Teraz nasleduje otázka: Kde je viera? Kde je Boh?

Spoločnosť, masmédia, sociálne siete tam všade môžeme nájsť príčiny tohto stavu, stavu v ktorom sa moje otázky ani nenachádzajú v slovníku skoro dospelého človeka. Mládeži je momentálne vtĺkaná predstava konzumného spôsobu života. Predstava že deti presvedčia rodičov aby im kupovali stále novšie produkty konzumného sveta, je vytváraná spoločnosťami ktoré sa slepo ženú za vidinou zisku. Uznávam že aj ja som počas svojho krátkeho života sem tam podľahol týmto pokušeniam. Ale už nejaký ten čas sa riadim veľmi jednoduchým rebríčkom. Na jeho opis mi stačí jedno slovo. A to slovo znie BOH.

            Len vďaka nemu mi dáva môj život zmysel

            Mi dáva silu aby som niesol svoj kríž

            Boh je mojím životným štýlom a idolom

A to všetko spoločne s vierou ma napĺňa spokojnosťou. Mladý ľudia sú večne nespokojný ale ja som spokojný, mne stačí „iba“ Boh. A slovo na záver: Všetko v našom živote je pominuteľné až na jednu vec. „Lásku k Bohu“.